مدیر ساختمان های مسکونی و تجاری

آخرین بروزرسانی: 1401/03/26
Manager

مدیر ساختمان کیست؟ وظایف مدیر ساختمان چیست؟ چگونه باید به تخلفات مدیر ساختمان رسیدگی کرد؟ حقوق و مزایای مدیر ساختمان چگونه محاسبه می‌شود؟

با ازدیاد تعداد آپارتمان‌ها و آپارتمان‌نشینی، عنوان”مدیر ساختمان” هم رواج پیدا کرد. مدیر ساختمان یعنی کسی که بتواند به امور مربوط به ساختمان و همسایگان رسیدگی کند. بر اساس “قانون تملک آپارتمان‌ها”، مدیر ساختمان وظایف و اختیاراتی دارد که عدم آشنایی با آن‌ها چه از سوی مدیر و چه از سوی همسایگان، باعث بروز اختلاف و درگیری بین ساکنان ساختمان می‌شود. بنابراین در این مقاله قصد داریم به طور کامل به وظایف، اختیارات و تمامی موارد مربوط به مدیر و مدیریت ساختمان که لازم است بدانید، بپردازیم.

مدیر ساختمان کیست:

بر اساس “قانون تملک آپارتمان‌ها”، زمانی که یک آپارتمان دارای مالکین متعدد است، باید برای اجرای قوانین با رای همه مالکین نماینده‌ای تعیین شود. اما در صورتی که تعداد مالکین بیش از سه نفر باشد، باید با تشکیل مجمع عمومی میان خود مدیر یا مدیرانی برای اداره‌ی ساختمان انتخاب شوند.

به طورکلی اداره و حفظ ساختمان، دریافت و پرداخت هزینه‌ها، بیمه‌ی آتش‌سوزی، تعیین سهم هر آپارتمان از هزینه‌ها، ممانعت از ارائه‌ی خدمات به مالکین بدهکار، مطالبه‌ی بدهی از بدهکاران طرح دعوی در دادگستری و مراجعه به اداره‌ی ثبت، از جمله وظایف مدیر محسوب می‌شود.

969a8d7a b049 4fee 9aa6 4e7b7ca02d68 300x170

چگونه مدیر ساختمان انتخاب میشود:

همانطور که گفته شد، در صورتی که تعداد مالکین در ساختمان از سه نفر تجاوز کند، مجمع عمومی مالکین تشکیل می‌شود. زمانِ تشکیل مجمع عمومی مالکین، در صورت که توافقنامه‌ای بین مالکین تنظیم نشده باشد، بر اساس اکثریت مطلق آرای مالکینی خواهد بود که بیش از نصف مساحت تمام قسمت‌های اختصاصی را مالک باشند و در صورت عدم حصول اکثریت مزبور، زمان تشکیل مجمع عمومی با تصمیم حداقل سه نفر از مالکین تعیین خواهد شد.

 

وظایف مدیر ساختمان چیست؟

مدیر ساختمان وظایف و اختیارات زیادی دارد. ما در دوره ی آموزشی مدیر ساختمان به صورت تخصصی وظایف و اختیارات مدیر ساختمان را بررسی مسکنیم.

برنامه درسی خالی است
User Avatar
(0)
0 نظر
2 دانش آموزان
126 دورها

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “مدیر ساختمان های مسکونی و تجاری”