دوره مقدماتی HSE در صنایع

آخرین بروزرسانی: 1402/05/11
Picture of construction engineer working on NPYTCGQ scaled 1 HSE

بررسی اجمالی

HSE مخفف Environment , Safety , Health به معنای بهداشت ، ایمنی و محیط زیست و ورود ایمن و
بدون حادثه به محیط کار می باشد.

به طور کلی HSE شامل قوانین، مقررات و فرآیندهایی که جهت ایمنی کارکنان، کارگران و پیمانکاران در محیط کار، آتش نشانی، حفاظت از محیط زیست و همچنین حفاظت از محیط پیرامون در برابر خطرات است.

یک محیط کاری ایمن، بدون خطرات و حوادث با استفاده از سیستم مدیریت بهداشت، ایمنی و محیط زیست می تواند در سراسر کشور پیاده سازی شود؛ چیزی که در این رابطه بسیار حائز اهمیت است، آموزش شاغلین در مورد بهداشت و ایمنی مطابق با استانداردهای HSE است.

دلایل نیاز به HSE چیست ؟

بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی کار (ILO)، مشخص شده است که سالانه بیش از ۲.۳ میلیون کارگر به دلیل حوادث شغلی یا بیماری های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند.

این سازمان تخمین می‌زند که هزینه سالانه اقتصاد جهانی به‌تنهایی ناشی از حوادث و بیماری‌های شغلی ۳ تریلیون دلار است. بنابراین پیشگیری از بیماری‌ها و حوادث ناشی از کار باید یک اولویت حیاتی برای همه افراد در محل کار باشد.

 

هدف اصلی سیستم بهداشت، ایمنی و محیط زیست

هدف اصلی داشتن یک سیستم HSE به شیوه‌های کاری معیوب کارکنان، به‌ویژه در صنعت تولید بازمی‌گردد. کارکنان به‌سختی از حوادث ناشی از ماشین‌ها و تجهیزاتی که با آن کار می‌کردند محافظت می‌شدند. درنتیجه میزان تصادفات منجر به جراحات و حتی مرگ آن‌ها زیاد بود.

در نهایت کارکنان ایمنی بهتر را خواستار شدند و دولت‌ها با معرفی قوانینی که کارفرمایان را ملزم به تضمین سلامتی و ایمنی محل کار می‌کرد، واکنش نشان دادند. این قوانین شامل پرداخت بیمه پزشکی و سایر غرامت به جراحات، مرگ و بیماری ناشی از فعالیت‌های کاری است.

 

ما در مجتمع آموزشی فن گستر دوره ی HSE را در دو بخش مقدماتی و پیشرفته برای شما عزیزان برگزار میکنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با واحد پشتیبانی فن گستر تماس برقرار کنید.

برنامه آموزشی

برنامه درسی خالی است

مدرس:

User Avatar
(0)
0 نظر
2 دانش آموزان
126 دورها

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره مقدماتی HSE در صنایع”